Teknolojinin gelişmesiyle e-ticaret sektörü hızla büyürken, tüketici alışkanlıkları da değişti. Çevrimiçi alışverişin kolaylığı, tüketicileri daha da korumayı gerekli kılıyor. Mesafeli satış sözleşmelerinde tüketicilerin ürün inceleme ve deneme fırsatının olmaması, cayma hakkı ve önceden bilgilendirilme gibi konularda ek güvenceye ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle, Ticaret Bakanlığı, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği çerçevesinde denetimlerini sıklaştırmıştır. Alışveriş sürecinde yaşanan sorunlar, özellikle bedel iadelerinin yapılmaması ya da gecikmesi, siparişlerin iptal edilmesi ve stok gerekçeleriyle mağduriyetlere yol açmaktadır. Bu durum, tüketicilerin ekonomik haklarını doğrudan etkilemekte ve adil rekabetin önüne geçmektedir. Bakanlık, bu olumsuzlukları ortadan kaldırmak için etkin bir denetim mekanizması kurmuştur.
67 E-Ticaret Firmasına 93 Milyon TL Ceza!

İçindekiler
Teknolojinin gelişmesiyle e-ticaret sektörü hızla büyürken, tüketici alışkanlıkları da değişti. Çevrimiçi alışverişin kolaylığı, tüketicileri daha da korumayı gerekli kılıyor. Mesafeli satış sözleşmelerinde tüketicilerin ürün inceleme ve deneme fırsatının olmaması, cayma hakkı ve önceden bilgilendirilme gibi konularda ek güvenceye ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle, Ticaret Bakanlığı, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği çerçevesinde denetimlerini sıklaştırmıştır. Alışveriş sürecinde yaşanan sorunlar, özellikle bedel iadelerinin yapılmaması ya da gecikmesi, siparişlerin iptal edilmesi ve stok gerekçeleriyle mağduriyetlere yol açmaktadır. Bu durum, tüketicilerin ekonomik haklarını doğrudan etkilemekte ve adil rekabetin önüne geçmektedir. Bakanlık, bu olumsuzlukları ortadan kaldırmak için etkin bir denetim mekanizması kurmuştur.